BLOOD DIAMOND: true story about diamonds on conflict area

A film produced by Warner Bross based on true story which often happened in conflict or war area, especially in Africa.
In Sierra Leone (Africa), Solomon Vandy (Djemon Houson), a fisherman that is now becomes a prisoner of war finds a big diamond and he is try to hides it from separatism. When in governments prison, Solomon meets Danny Archer (Leonardo Di Caprio), England army which also a the payment murderer of diamond’s smuggler from conflict area. Archer knowing Solomon to have a big diamond and he is try to having it with all ways.
Finally happen agreement of triangle profiting all sides, between Solomon, archer and a reporter. Archer wishes diamond, while Solomon will convert the diamond with condition that archer can and will save Solomon’s family. To safe Solomon’s family he need help someone who having full access to United Nation (UN) and Mandy Bowen (Jennifer Connely) the reporter one of girl who having the access. As reciprocation archer must give news about ' smuggling diamond’s conflict map.



Sebuah film karya warner bross ini di angkat dari sebuah kisah nyata dan kisah ini memang biasa terjadi di daerah konflik atau perang, terutama di daerah afrika.
Di sebuah kawasan di Sierra Leone (Afrika), Solomon Vandy (Djemon Houson), seorang nelayan yang kini menjadi seorang tawanan perang para pemberontak menemukan sebuah berlian dan ia berusaha untuk menyembunyikannya. Saat di penjara oleh pemerintah, Solomon bertemu dengan Danny Archer (Leonardo Di Caprio), tentara inggris yang juga seorang sang pembunuh bayaran penyelundup berlian dari daerah konflik. Archer yang mengetahui Solomon punya berlian besar berusaha untuk mendapatkannya dengan segala cara.
Akhirnya terjadi perjanjian segitiga yang menguntungkan semua pihak, antara Solomon, archer dan juga seorang reporter wanita. Archer menginginkan berlian, sedangkan Solomon mau menukar berlian yang dimilikinya dengan syarat archer bisa dan mau menyelamatkan keluarga Solomon. Sedangkan archer sendiri biar bisa aman dan mudah dalam menyelamatkan keluarga Solomon dia perlu bantuan orang yang punya akses penuh ke Pasukan Perdamaian Bangsa-Bangsa (PBB) dan Mandy Bowen (Jennifer Connely) sang reporterlah salah satu orang yang punya akses itu. Sebagai balasan Archer harus mau memberikan berita dengan membocorkan tentang ‘peta’ penyelundupan berlian konflik yang tersebut.

0 comments: